Kundeservice som leadgenerator:
Gør serviceafdelingen til en kommerciel medspiller

Lær at udnytte potentialet i dialogen med dine kunder

Mange tror fejlagtigt at der er et modsætningsforhold mellem salg og service. Sandheden er at det forholder sig lige modsat; der er en sammenhæng mellem forsøg på salg/mersalg og kundens oplevelse.

Så når du som servicemedarbejder tilbyder din kunde andre produkter eller ydelser, når dialogen er i gang, vil din kundes oplevelse af dialogen efterfølgende være bedre.

Sådan er det i hvert fald ofte, men naturligvis ikke altid – det handler nemlig om hvordan du gør det. Og netop det handler dette kursus om; at gennemføre salg på en måde, så kunden efterfølgende takker dig for det.

Der er store fordele ved at sætte fokus på, hvordan du kan bruge samtalen med dine kunder til at skabe salg og gode serviceoplevelser.

Det bl.a. kan hjælpe virksomheden med at opnå et højere serviceniveau, det kan styrke relationen til kunderne og det kan give bedre NPS-målinger. Samtidig kan det give gladere og mere effektive medarbejdere.

Som deltager på kurset er dit udbytte:

• Effektive metoder til at styre samtalen
• Redskaber til at trænge igennem med budskabet
• Naturlige overgange til salg/mersalg

Kurset tager udgangspunkt i efterprøvede metoder og modeller, som omsættes til deltagernes dagligdag gennem konkrete øvelser og cases. Der opsamles løbende læringsmæssige pointer, ligesom der også løbende udarbejdes en plan for anvendelse i egen dagligdag.

Emnerne på kurset planlægges efter jeres behov, men kan f.eks. være.

  • Servicemedarbejderens mindset og mandat
  • Basis- og “ekstra”-service
  • Kundens perspektiv og tid som udgangspunkt
  • Naturlige overgange til salg
  • Samtalestyring
  • Købemotiver og argumentation
  • Håndtering af modstand
  • Effektiv kommunikation

Hvad indeholder kurset?

  • 1-1,5 times forberedende møde med lederen af serviceafdelingen. Her tales bl.a. om den nuværende situation, tidligere uddannelse, deltagernes baggrund og træningens formål. Mødet kan holdes fysisk, telefonisk eller online.
  • 1 dags on-site kursus, der tager udgangspunkt i virksomhedens situation og ønsker.
  • En afsluttende brief med deltagernes nærmeste leder med anbefalinger til opfølgning og aktiviteter, der sikrer fortsat udvikling. Dette sikrer maksimal effekt af kurset.
  • Mulighed for fælles opfølgning med deltagerne enten telefonisk eller via videomøde.

Kurser er grupper af 6-12 personer, fordi vi dermed sikrer, at deltagerne får størst muligt udbytte af at være med.

Booking

Ønsker du at booke kurset eller har du spørgsmål til det? Så kontakt os via knappen nedenfor.

Når du kontakter os, accepterer du vores privatlivspolitik. Du accepterer desuden at dine kontaktoplysninger deles med Service Diversity Lab.

Hvem står bag?

Workshoppen holdes i samarbejde mellem Miralix og Service Diversity Lab, som hjælper talrige danske virksomheder med at skabe bedre kundeservice og bruge den til at opnå større kommerciel succes.

Ofte er det nemlig virksomhedernes kundeservice, der har størst kontakt med kunderne og dermed størst mulighed for at give en god oplevelse, der får kunderne til at komme igen og købe mere.

Derfor skal du deltage på kurset:

Kursus for servicechefer med Service Diversity Lab

Klar til at se, hvordan Miralix-løsningen virker?

Miralix er Microsoft Gold Communications partner

Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.

Miralix er AudioCodes Registered Partner. Kontakt os for mere information.