De mest udbredte myter om kontaktcentre

Der findes myter om næsten alt. Nogen tror f.eks. stadig at Horsens er en fængselsby eller at alle indbyggere i Esbjerg lever af fisk. På samme måde findes der myter indenfor langt de fleste brancher, som det kan være svært at få gjort op med.

Kontaktcenter-branchen er ingen undtagelse og der er særligt tre myter, vi ofte møder:

1: Et kontaktcenter er kun for store virksomheder

Den myte kan vi hurtigt aflive. En kontaktcenterløsning er for alle, der ønsker at arbejde professionelt med deres kundeservice – uanset virksomhedens størrelse.

I nogle tilfælde kan mindre virksomheder faktisk have endnu mere gavn af kontaktcenterets værktøjer end store virksomheder.

I de mindre virksomheder er der nemlig færre medarbejdere og dermed ofte også mindre tid til hver enkelt opgave. Derfor kan det være en ekstra stor hjælp nemt at kunne finde de rette informationer frem på kunderne.

Tag f.eks. TORMAX Danmark, der laver automatiske dørsystemer.

De har flere end 110 medarbejdere og håndterer hver dag mange opkald fra kunder over hele verden. Og de har brug for, at alle deres serviceteknikere – som jo er på farten 24/7 – kan modtage opkald, uanset hvor de befinder sig.

Derfor har de valgt at kombinere deres gamle telefonnumre og bordtelefoner med Miralix omstillingsborde og mobiltelefoner.

Via omstillingsbordet kan receptionisten altid se status på samtlige medarbejdere fra begge virksomhedens lokationer, via info fra kalendere, telefoner og noter. Og dermed kan alle opkald hurtigt stilles videre til den bedst egnede medarbejder.

Det sparer tid for både kunder og virksomhed – og så er det bare rigtig god service.

2: Et kontaktcenter er kompliceret og dyrt at komme i gang med

I modsætning til hvad mange tror, behøver du ikke at investere i et dyrt og kompliceret teknisk setup for at kunne bruge et kontaktcenter. Det kan faktisk gøres ret nemt.

Den letteste løsning er et kontaktcenter, som installeres i skyen – f.eks. på din leverandørs servere via cloud hosting. På den måde slipper du for at optage plads på din egen server eller for ligefrem at investere i en ny/ekstra server, som kontaktcentret kan placeres på.

Men det er ikke engang det allerbedste ved cloud hosting… Når du placerer kontaktcentrets software i skyen, så slipper du nemlig også for al drift og vedligeholdelse af kontaktcentret.

Dét lyder fedt, ikke? Farvel, bekymringer om opdateringer, oppetid osv.

Vil du hellere selv stå for vedligeholdelsen og driften af din kontaktcenter-løsning? En on-premise løsning er især for dig, der enten har din egen IT-afdeling eller har nogle specielle krav til databehandling.

Og selve opsætningen af kontaktcentret, den kan du selvfølgelig få hjælp til, uanset hvilken løsning du vælger.

3: Det er besværligt at lære et helt nyt kontaktcenter at kende

Det behøver det ikke at være. I virkeligheden handler det mest af alt om at få den rette assistance.

Tag os som eksempel. Vi ved fra eksisterende kunder, at selvom vores kontaktcenter måske i første omgang kan virke anderledes at bruge, end det de kommer fra, så er det en løsning, der er enkel og lige til at gå til.

Vi vil dog gerne være helt sikre på at de medarbejdere, der skal bruge kontaktcentret, ved præcist hvordan de skal bruge det og føler sig trygge ved det. Derfor klæder vi alle vores kunder godt på med uddannelse i hvordan kontaktcentret bruges, inden de går i luften med deres nye løsning.

Klar til at se, hvordan Miralix-løsningen virker?

Miralix - intelligent håndtering af kundekontakt

Snedkervej 5
DK-8722 Hedensted
CVR nr.: 26231345

Tlf: +45 76 41 09 00
Email: info@miralix.com

Ring til helpdesk
Åbningstider

Mandag-torsdag: Kl. 08.00-16.00
Fredag: Kl. 08.00-15.00.

> Gå til support-siden

Miralix er Microsoft Gold Communications partner
Miralix er Eliteleverandor til det offentlige 2021
Miralix er certificeret af DNV efter ISO 14001 standarden

Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.