En softphone er en softwarebaseret telefon, som gør det muligt at opkald via en netværktforbindelse, i stedet for traditionelle telefonlinjer. Opkaldene laves ved hjælp Voice over IP-teknologi, baseret på SIP-protokollen.
Vælger du en softphone fra Miralix, har du brug for en Miralix VoIP Endpoint-licens. Den gør det muligt at håndtere opkald i Miralix Desktop-klienten på en computer eller i Miralix Go appen på en smartphone. Den gør det desuden muligt at tilslutte en SIP-telefon, hvis du foretrækker at håndtere dine opkald på en bordtelefon.
Når du bruger Miralix’ softphone, får du – udover muligheden for at foretage opkald – fuldt overblik over dine kontakter.
Kontakterne kan både være interne og eksterne, fælles kontakter for hele virksomheden eller private kontakter, som du selv har oprettet.
I Miralix Desktop vises kontakterne – interne såvel som eksterne – i alfabetisk rækkefølge. De eksterne kontakter trækkes fra dit firmas CRM-system (eller via fil-import), og kan hurtigt give dig et overblik over kunden, der ringer ind.
For både interne og eksterne kontakter vises der følgende oplysninger: Firma telefonnummer, navn, titel, mobilnummer, e-mail og firmaadresse. Derudover kan der også vises kalender for de interne kontakter.
Når du foretager eller modtager opkald med din softphone, vises der information om det igangværende opkald samt opkaldshistorik.
Når du bruger vores softphone i Miralix Desktop, kan du sortere opkald efter hvilken dato og hvilket tidspunkt på dagen kaldene er modtaget, ligesom du også kan vælge at sortere efter følgende type opkald:
Du kan desuden hente oplysninger om, hvem der har ringet og på hvilket tidspunkt med angivelse af navn og nummer, ligesom du kan ringe op fra historikken. Du kan også vælge at oprette nye kontakter ud fra opkaldshistorikken, hvis kunden ikke er kendt i forvejen.
Vil du have det helt store overblik, er det muligt at se opkaldsdata fra de seneste 500 opkald. Ældre opkald gemmes i databasen.
Når du bruger Miralix’ softphone, kan du benytte de foruddefinerede firmanoter, som f.eks. “Deltager i møde”, du kan oprette dine egne noter eller viderestille telefonen.
Modtag og håndter opkald
– helt som på en traditionel telefon.
Få nemt overblik
– over indkomne opkald og din opkaldshistorik.
Opret personlige kontakter
– så du nemt kan søge f.eks. samarbejdspartnere, du tit kontakter, frem.
Lav selv kontaktgrupper
– f.eks. ud fra afdelingerne i jeres virksomhed eller dine hyppigst anvendte kontakter.
Vis din tilgængelighed med noter
Brug firmaets fælles noter eller opret dine egne.
Spar penge
Med en softphone kan I spare omkostningerne til indkøb af bordtelefoner.