Miralix Softphone:
Få fuld telefon-funktionalitet på computeren

En softphone er en softwarebaseret telefon, som gør det muligt at opkald via virksomhedens netværktforbindelse, i stedet for traditionelle telefonlinjer. Opkaldene laves ved hjælp Voice over IP-teknologi, baseret på SIP-protokollen.

En softphone er en populær løsning til virksomheder, fordi den gør det muligt at give hver medarbejder en firmatelefon, uden at der skal investeres i fysiske telefoner til alle.

Vælger du en softphone fra Miralix, har du brug for en Miralix VoIP Endpoint-licens. Den gør det både muligt at håndtere opkald i Miralix Desktop-klienten på en computer og for at tilslutte en SIP-telefon, hvis du foretrækker at håndtere dine opkald på en fysisk telefon.

Når du bruger Miralix’ softphone på computeren, får du – udover muligheden for at foretage opkald – fuldt overblik over dine kontakter og kontaktgrupper.

Kontaktgrupperne opretter du selv, mens kontakterne både kan være interne og eksterne, fælles kontakter for hele virksomheden eller private kontakter, som du selv har oprettet. Fordelen ved fælles kontakter og kontaktgrupper er, at du kan besvare dine kollegers opkald.

I Miralix Desktop-klienten vises kontakterne – interne såvel som eksterne – i alfabetisk rækkefølge. De eksterne kontakter trækkes fra dit firmas CRM-system (eller via fil-import), og kan hurtigt give dig et overblik over kunden, der ringer ind.

For både interne og eksterne kontakter vises der følgende oplysninger: Firma telefonnummer, navn, titel, mobilnummer, e-mail og firmaadresse. Derudover kan der også vises kalender for de interne kontakter.

Når du foretager eller modtager opkald med din softphone, vises der information om det igangværende opkald samt opkaldshistorik.

Du kan sortere opkald efter hvilken dato og hvilket tidspunkt på dagen kaldene er modtaget, ligesom du også kan vælge at sortere efter følgende type opkald:

• Alle opkald

• Besvarede opkald

• Ubesvarede opkald

• Hvem du har sendt sms til og hvornår – her har du også mulighed for at genlæse afsendte sms’er

Opkald, der er modtaget via Miralix Kontaktcenter.

Du kan desuden hente oplysninger om, hvem der har ringet og på hvilket tidspunkt med angivelse af navn og nummer, ligesom du kan ringe op fra historikken. Du kan også vælge at oprette nye kontakter ud fra opkaldshistorikken, hvis kunden ikke er kendt i forvejen.

Vil du have det helt store overblik, er det muligt at se opkaldsdata fra de seneste 500 opkald. Ældre opkald gemmes i databasen.

Når du bruger Miralix’ softphone, kan du benytte de foruddefinerede firmanoter, som f.eks. “Deltager i møde”, du kan oprette dine egne noter eller viderestille telefonen.

Softphones er et oplagt valg til kontorer og lign., men kan med fordel også bruges til f.eks. jeres konferencelokale eller på et lager, hvis der er en tynd klient eller en mindre PC forbundet med den.

Miralix softphone: foretag opkald på en computer eller en SIP-telefon

Vælg Miralix SoftPhone og nyd følgende fordele:

Modtag og håndter opkald

– helt som på en traditionel telefon.

Få nemt overblik

– over indkomne opkald og din opkaldshistorik.

Opret personlige kontakter

– så du nemt kan søge f.eks. samarbejdspartnere, du tit kontakter, frem.

Lav selv kontaktgrupper

– f.eks. ud fra afdelingerne i jeres virksomhed eller dine hyppigst anvendte kontakter.

Vis din tilgængelighed med noter

Brug firmaets fælles noter eller opret dine egne.

Spar penge

Med en softphone kan I spare omkostningerne til indkøb af bordtelefoner.

Klar til at se, hvordan Miralix-løsningen virker?

Miralix er Microsoft Gold Communications partner

Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.

Miralix er AudioCodes Registered Partner. Kontakt os for mere information.